tisdag 29 november 2011

Alltså detta med kalendrar

Hej

Alltså jag fattar inte.. läste i lite trådar på familjeliv och facebook ang julkalendrar till barnen. Mina barn får enbart vars en kalender och det är i år vars en haribokalender, skulle kunna tänka mig göra en paket kalender till dom istället men vill inte ge dom 24 paket med skit i, vad är meningen i att packa in ett paket tuggummi eller en penna? Men vissa av inläggen jag läste hade köpt 5 kalendrar var till sina barn :O och gjort paket kalender.. och då pratar vi inte om vars 5 chockladkalender för 10kr st utan leksakskalendrar som går på 150-250kr/st. Hur kul är det när det väl är julafton om man fått ett paket samt öppna 5 luckor med leksaker varje dag i 23 dagar innan julafton? hur många julklappar får barnen då? Tycker det har gått liite hysteri i det. Mina barn får i och för sig rätt så många julklappar men en hel del av det är sånt dom behöver eller hade fått ändå. Många handlar ju för att handla julklappar, bara för att där SKA vara många liksom. Nä skicka alla utom en av kalendrarna till ett barn i ett land där dom har det svårt, för det är eg det julen handlar om.






Over and out

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar