måndag 3 januari 2011

Tenta ångest o att göra lista 2011

Usch ja, istället för att skriva här borde jag plugga. Jag borde plugga dygnet runt för att ens ha en chans att klara denna tentan. Men jag har nog gett upp tror jag.. jag kommer gå dit o skrapa ihop några få poäng. Trist att inte klara det men jag känner ändå att det är ok, för det går fler tåg. Jag pluggar heltid med två små barn och det går inte alltid som man planerat. Skulle egentligen lämnat barnen på dagis både idag och imorgon men dom vill vara hemma med mig så då får dom vara det <3 jag får plugga nån timme inatt istället.
Åh att man inte kan dela på sig, det hade varit bra tycker jag. Har så många projekt i huvudet som jag vill genomföra och allt kommer att redovisas med både text och bilder här i bloggen.
2011 kommer bli året då jag får saker gjorda :-) det har jag bestämt.

En liten lista:
Göra om väggarna i köket hemma i lägenheten
Göra om barnens rum i stugan
Göra om köket i stugan (ena väggen och golvet)
Måla taket i stugans allrum och kök.
Gå ner minst 10kg (helst 20)

Ser kanske inte så lång ut men det är mycket jobb. I och för sig är det min goa sambo magnus som gör det mesta jobbet när det gäller renoveringarna såsom målning osv eftersom han är målare ;-) men det blir ju mitt jobb att se till att han kommer igång ;-) och sen blir det ju extra jobb för mig för jag får ju ta över allt annat. När han gör vid i stugan är bor jag i lägenheten som ensamstående mamma och allt det innebär...

Kram på er så länge goa (men få ;-)) läsare.

4 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig bild i rubriken!!

    SvaraRadera
  2. Listor är bra. På många olika sätt. Man kan gå tillbaka och se vad som verkligen blev gjort om inte annat.

    Beundrar dig som pluggar heltid med 2 barn. Du klarar säkert mer än du tror på tentan, men som du säger, det finns ju omtentor i värsta fall.

    Kram Vikkan

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild på barnen!!

    Tycker du gjorde ett bra val när du bestämde dig för att ha barnen hemma. man behöver nog kompromissa för att alla parter ska bli nöjda!

    Kram! (Tildamamman)

    SvaraRadera