onsdag 22 augusti 2012

Bella går i 1an o syskonkärlek


Hej alla

Här går dagarna fort. Mange har börjat jobba och Alexander o Isabel har börjat på dagis och skola. Usch tiden går för fort, jag hinner inte med :( 
Bellas första dag var i måndags och då var jag med hela dagen, sen igår lämnade jag utan problem, men idaaag.. Idag blev Bella sååå ledsen :( "mamma jag älskar dig mest i hela världen och jag kommer sakna dig, kan jag inte få vara hemma, jag VILL INTE gå till skolan" 
usch vad jobbigt sånt är! Det tog ca 30min att få henne lugn och sen gick hon in. Så jobbigt när hon gråter och kramar mig hårt runt halsen och inte vill släppa taget "men mamma, jag älskar ju dig och vill vara hos dig". Åh min plutta <3 Hoppas det går bättre imorgon...

Alexander däremot är lätt att lämna, bara lite motstånd, men när han ser kompisarna så vinkar han glatt till mig. Igår när vi gick hem så sa Han: "mamma, visst är det inte fel att pussa på sin syster"? 
Jag sa: "nää det är klart att det inte är" 
Han sa: "bra, för visst har man läpparna för att pussas"
"jaa" svarade jag
Han: "vad bra, syster, ge mig en puss"
Och så pussade bella honom och resten av vägen hem så bad han om fleeera pussar <3 och så bar han hennes väska heeela vägen hem , fastän den var tung. "jag älskar ju min syster och jag har lovat henne att jag ska bära min väska, så då gör jag det" sa han <3
Åhh fina små syskon, vad jag älskar er två <3

Lite bilder:


Tunga väskan :-D 


En puss <3


Såå tung att jag blir helt röd mamma,
Men jag har lovat min syster <3


En till puss <3

ÄLSKAR ER SÅ!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar